З 1 січня 2023 року страхові виплати у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку на виробництві здійснює Пенсійний фонд України.
Для отримання фінансування по лікарняних роботодавцю, як і раніше, необхідно подати заяву- розрахунок, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам кошти. Заяву-розрахунок можна подати до Пенсійного фонду України через особистий кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг.
☑ Крок 1. Зайдіть на вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua). Натисніть кнопку «Вхід», ідентифікуйте себе як юридичну особу чи підприємця, підтвердіть вхід за допомогою КЕП та паролю до нього і натисніть кнопку «Увійти».
☑ Крок 2. В особистому кабінеті страхувальника (у меню зліва) зайдіть у розділ «Заяви- розрахунки» та оберіть кнопку «Створити нову». На екрані з’явиться форма заяви-розрахунку, в яку потрібно внести інформацію в зазначені поля. Деякі з них, як-то
наприклад, «Код за ЄДРПОУ страхувальника», система заповнює автоматично, пропущені рядки, які є обов’язковими для заповнення, програма виділяє червоним кольором.
У рядках «Дата початку періоду, за який включати листок непрацездатності (ЛН) (З)» та «Дата закінчення періоду, за який включати ЛН (ПО)» потрібно зазначити той період (з–по), за який до заяви-розрахунку мають потрапити лікарняні («Готові до сплати»).
Після заповнення усіх необхідних рядків натисніть кнопку «Продовжити».
☑ Крок 3.Після підвантаження системою готових до сплати листків непрацездатності, на екрані з’являються два додаткових поля:
«Додаток про тимчасову непрацездатність» та «Додаток про тимчасову непрацездатність внаслідок нещасного випадку або профзахворювання», у яких відображені дані лікарняних кожного працівника, що відповідають страховому випадку. Максимальна кількість листків непрацездатності в одній заяві- розрахунку становить 200 одиниць.
☑ Крок 4. Для того, щоб внести необхідну інформацію по конкретній людині, необхідно натиснути на «олівець» (піктограма) у полі з прізвищем людини. В додатковому вікні, яке відкривається, деякі рядки будуть заповнені автоматично, а деякі потрібно заповнити вручну. Зокрема, автоматично підтягується інформація про страховий стаж людини (загальний) та про стаж за останні 12 місяців.
У разі потреби змінити дані про страховий стаж (зокрема, коли не враховано інформацію про стаж, набутий після звітного кварталу), то це можна зробити вручну. Необхідно внести інформацію в усі поля, позначені зірочкою: «*».
Аналогічно опрацюйте всі листки непрацездатності, включені до заяви-розрахунку. Коли обов’язкові поля буде заповнено, натисніть кнопку «Зберегти». Після цього до заяви-розрахунку ще можна вносити зміни.
☑ Крок 5. Якщо заява- розрахунок оформлена в повній мірі по всіх обраних лікарняних листках, для подальшої роботи оберіть опцію «Сформувати заяву- розрахунок». Документ відкриється у новому вікні. Його можна завантажити та роздрукувати. Підпишіть заяву-розрахунок за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП) та відправте до Пенсійного фонду України.
❗ Оскільки після відправки редагування заяви-розрахунку неможливе, перед відправкою перевірте сформований документ! Успішність ваших дій по подачі заяви-розрахунку засвідчить повідомлення «Заява розрахунок. Запис збережено та відправлено на розгляд до ПФУ».
❗ Перевірити статус лікарняного («прийнято», «не прийнято», «в опрацюванні») можна в розділі «Заява-розрахунок», опція «Пошук».