Телефонують та просять встановити «новий» мобільний додаток

опубліковано 02 червня 2025 року о 16:07

Типова історія, яка часто стає повчальним уроком: шахраї телефонують, представляються працівниками банку й переконують встановити «новий» мобільний додаток  
Насправді — це фішингове посилання, замасковане під повідомлення від нібито офіційного чат-бота у месенджері. Після встановлення такого «застосунку» користувач сам вводить свої дані — логін, пароль, а згодом ще й надсилає код із SMS або повідомляє його телефоном.  Цього достатньо, аби шахраї отримали повний доступ до інтернет-банкінгу. А разом із ним — і до ваших коштів.
Як вберегти себе?  У межах кампанії #ШахрайГудбай Мінсоцполітики разом із Національний банк України, Кіберполіція та Державна служба спеціального зв'язку та захисту інформації України ділиться порадами, як розпізнати шахраїв і не потрапити в пастку. 
По-перше, використовуйте лише офіційні канали зв'язку з банком. Якщо телефонують з банку — не надавайте свої дані одразу. Скажіть, що самі перетелефонуєте за номером, вказаним на платіжній картці. 
Плануєте скористатися чат-ботом? Шукайте посилання на нього лише на сайті або додатку банку. А якщо завантажуєте застосунок, то перевірте, чи він офіційний: наприклад, назва розробника має збігатися з назвою банку, або зверніть увагу на кількість завантажень, рейтинг і відгуки. 
Більше порад читайте на сайті:  https://promo.bank.gov.ua/stopfraud/
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux